Adana Panik Atak Tedavisi

Günümüzde en çok karşılan ruhsal rahatsızlıklardan birisi de panik ataktır desek sanırım yanılmış olmayız. Bu noktada Adana panik atak tedavisi yapan psikologlar en çok ihtiyaç duyduğumuz adana psikologlar arasında.  Panik atak (panik bozukluk) bu kadar duyulmuş olmasının bir diğer sebebi de  bu rahatsızlığın insanı oldukça çaresiz hissettirmesidir. Ataklar her zaman, her yerde gelebilirler ve kişi yaşadığı çaresizlikle yaşam kalitesi oldukça düşer, özellikle tekrarlayan ataklarda kişi bir daha panik atak geçireceğim düşüncesiyle korku ve kaygıları sürekli hale gelmeye başlar. Kişi atak geçirme ihtimali olan yerlere gitmekten kaçınır. Bu durum da onları sosyal ortamlarından uzaklaştırır, hayatlarını sınırlandırır. Bunlara maruz kalmamak için daha en başında Adana panik atak desteği almanız sorunun üstesinden gelebilmek için çok faydalı olacaktır.

Panik Atak nedir? Panik Atak Belirtileri hakkında bilgi almak için tıklayın.

Panik atağı daha iyi anlamak için aşağıdaki örneğe göz atmak Adana panik atak tedavisi arayışında bize yol gösterici olacaktır.

Damla yatağında yatarken birden kalbinin normalden daha hızlı attığını hisseder ve kalp atışının gittikçe daha da hızlandığını fark eder. Bu daha önce yaşadığı bir durum değildir. Hatta ilk defa böyle bir şey yaşamanın huzursuzluğunu yaşamaktadır. Artan kalp atış hızıyla göğsünün sıkıştığını ve nefes almakta zorlandığını hisseder. Kaos halinde, ne yapacağını bilmeyerek dehşete kapılır. Bir anda titreme ile bütün vücudunu ter basmıştır. Damla atak boyunca; ölüyorum, kalp krizi geçiriyorum düşüncelerine kapılmıştır ve bu da daha fazla panik yaşamasına sebep olmuştur.

Atak geçiren Damla öleceğini, kalp krizi geçireceğini düşünse de panik atak ölüme kalp krizi geçirmeye sebep olan bir rahatsızlık değildir. Adana panik tedavisi için bize başvuran bazı danışanlarımız çıldıracağını, kontrolü kaybedeceğini düşünebiliyor ve bu düşünceler onların zihnini oldukça fazla kurcalıyor.

Adana Panik Atak Tedavisi:

Panik atak, tedavisi olan ve sonuç alınabilen bir rahatsızlıktır. Ancak etkili yönteme ulaşabilmek bu rahatsızlığın üstesinden gelebilmek için önemlidir. Günümüzde panik atak tedavisinde en etkili yöntem bilişsel davranışçı terapi ve ilaç tedavisidir. Büyük oranda bu iki yöntem birlikte kullanılır. Bunun için her iki branş genellikle işbirliği içinde çalışır.

1. Bilişsel Davranışçı Terapi:

Bu terapi yöntemi BDT uzmanlığını almış psikolog tarafından kullanılan bir yöntemdir. Psikoloji eğitimi almış psikologlar dışında birinden bu terapiyi almanız sürecin sağlıksız ilerlemesine sebep olur.

Bu seanslar boyunca terapist bu rahatsızlığı yakından tanımanızı ve onunla mücadele ederken zihninizdeki yanlış inanışlarınızı düzeltmenizi sağlar. Ayrıca çeşitli uygulamalarla bunun üstüne gidip korkutucu durumla yüzleşme sürecinizde size eşlik eder.

2.  İlaç Tedavisi:

ilaç tedavisinin psikiyatrist tarafından düzenlenmesi gerekmektedir. Kişi uzman görüşü olmadan kesinlikle ilaca başlamamalıdır. Bununla birlikte kişi kesinlikle uzmanın onayı olamadan ilacı bırakmamalıdır.

Bu iki yöntemin birlikte kullanılması, yani psikolog terapiyi yaparken, psikiyatristin ilacı düzenlemesi en etkili yöntem olarak görülür. İki yöntemin bir arada kullanılması sorunun üstesinden gelebilmek için en güçlü yöntemdir.

Panik Atak Belirtileri:

Sebebinin ne olduğu tam olarak bilinmemekle beraber, belirtileri ve tedavisi hakkında oldukça fazla bilgiye sahibiz.

Biz psikologların başvuru kitabı olan DSM4’e göre Panik Atak geçiren kişi aşağıdaki belirtilerin en az 4 tanesini göstermeli:

• Atak anında çarpıntı ve kalp atışlarının hızlanması
  • Kişinin vücudunda terleme
  • Kişide titreme ve sarsılma
  • Atak anında kişide boğulma hissi, nefes darlığı
  • Kişinin soluğunun kesilmesi
  • Kişinin göğüsünde ağrı ya da sıkışma
  • Kişide bulantı  ya da karın ağrısı
  • Kişide baş dönmesi, sersemlik hissi
  • Kişinin derealizasyon ya da depersonalizasyon yaşaması
  • Kişinin denetimi yitireceği ya da çıldıracağı korkusu
  • Kişide ölüm korkusu
  • Kişide paresteziler (uyuşma ya da karıncalanma duyumları)
  • Kişide üşüme, ürperme ya da ateş basmaları

Eğer bu belirtiler birden çok kere tekrar etmeye başlarsa bu durum panik bozukluğa dönüşebilir. Adana panik tedavisi ihtiyacı bu noktada çok büyük önem taşır. Bu sebeple panik atak hafife alınmamalı ve bir an önce tedavi planına başlanmalıdır.