Adana Vajinismus Tedavisi - Psikolog Onur Bal

Adana Vajinismus Tedavisi

Vajinismus nedir?

Vajinismus fiziksel olarak bir engel olmamasına rağmen kadının korku, kaygı ve endişelerinden dolayı cinsel ilişkiye izin vermemesi veya başka bir de deyişle verememesidir. Vajinanın girişindeki kaslar istemdışı kasılır ve cinsel birleşmenin gerçekleşmesi imkansız hale gelir. Bütün vücutta endişe ve korku hisseden  kadın bacaklarını sıkıca kapatıp partnerini elleriyle itekleyebilir. Bu durum vajinanın dar veya küçük olmasıyla bir alakası yoktur çünkü vajina yapısı gereği esnektir hatta doğumda 10 katına kadar genişleyebilir. Ülkemizde görülme sıklığı %10 civarlarında olmasına rağmen vajinismus tedavisi için başvurma oranı azdır. Vajinismusun cinsel isteksizle alakası yok denecek kadar azdır ve bu durumda cinsel birleşme olursa bu çok ağrılı ve acılı geçecektir.

Vajinismus bir hastalık değil, cinsel işlev bozukluğudur. O nedenle adana vajinismus tedavisi  araştırırken bu hizmeti cinsel işlev bozukluklukları alanında uzman adana  psikolog hizmeti almanız daha sağlıklı olacaktır.

Cinsel İşlev Bozuklukları Hakkında Daha Fazla Bilgi Almak için tıklayın

Adana Vajinismus Tedavisi – Vajinismus Çeşitleri

Cinsel deneyime bağlı olmayarak her kadın vajinismus yaşayabilir.

• Birinci Vajinismus Nedir?  Cinsel ilişkinin gerçekleşmemiş olması durumudur. Bu durum cinsel aktivasyon başladığı andan itibaren vardır.
  • İkincil Vajinismus Nedir?Önceden normal şekilde cinsel ilişki yaşanırken; bir takım durumlar sonrasında cinsel ilişkiningerçekleşememesidir. Bu yaşanılan durumlar travma (zor doğum, jinekolojik müdahaleler, taciz veya stres) kaynaklı da olabilir.
  • Atipik Vajinismus Nedir? Hiçbir nedene bağlı olmayan vajinismus.

Vajinismusun Nedenleri nelerdir?

Vajinismus vajina içindeki kasların istem dışı kasılmasına bağlıdır. Bu kaslar kendiliğinden kasılmaktadır ve rahatlayıp gevşemek kadının elinde değildir. Kadınlar ilk olarak jinekoloğa başvururlar fakat bu durum jinekolojik değil de psikolojik destekle aşılabilmektedir.

Peki bu vajinismus nedenleri nelerdir;

• En yaygın nedeni psikolojik kaygı ve endişelerdir.
  • Abartılmış ilk gece hikayeleri
  • Kızlık zarı ile ilgili çarpıtılmış düşünceler
  • Cinselliğin yasak ve ayıp olduğu çevrede yetişme
  • Bilgi eksikliği
  • Ödipal çatışma

Adana Vajinismus Tedavisi – Nasıl Tedavi Uygulanmalıdır?

Tedavi kişiye özeldir ve kişiden kisiye göre farklılık gösterir. Bazı hastalarda sadece vajinismusla ilgili uzman bilgilendirmesi yeterli olurken bazılarında terapi gerekebilir. Vajinismus tedavisi kolay olan bir hastalıktır ama en önemli adım tedaviyi kabul etmektir. Genelde arka plandaki endişeler yüzünden tedaviye gelinmez.

Tedavi sürecinde hekim ile koordineli çalışma ve eşin yardımı tedaviyi çok daha basit hale getirmektedir. Psikoterapi, etkili bir terapi yöntemidir. Terapi sürecinde ilk olarak ayrıntılı değerlendirme
görüşmesi yapılır. Kişinin veya çiftin cinsel bilgi eksikliklerinin giderilmesi hedeflenir. Kişinin
veya çiftin arasındaki cinsellik ve cinsellik dışı ilişki ve kişiler arası uyumun sağlanmasına
yönelik yaklaşımlar oluşturulur. Terapi seanslarına ek olarak ilerlemek için kişinin kendisine
uygulayabileceği ev ödevleri bu alanda uzman kişiler tarafından verilmektedir. Kişinin
problemini çözeceğine inancı terapinin başarısında önemli bir etkendir.
Tedavinin başarı oranları genel olarak %90’dır fakat kalan %10’luk kısımda ise çevre ve eşin olumsuz tutumu görülmektedir.

Tıklayıp Formu Doldurarak Adana Psikolog Onur Bal’dan Vajinismus Tedavisi üzerine

HEMEN RANDEVU OLUŞTURUN

Call Now ButtonRANDEVU OLUŞTUR