Çocuk Depresyonu nedir? Çocuklarda Depresyon Belirtileri |

Çocuk Depresyonu nedir? Çocuklarda Depresyon Belirtileri

Depresyon sadece büyüklere özgü bir hastalık değildir. Küçük çocukların depresyondan muzdarip olduğu birçok psikolog tarafından gözlemlenmiştir. Çocuk depresyonu çok sık görülmeyen ama hafife alınmayacak bir hastalıktır.

Çocuklarda Depresyon işaretleri

Küçük çocuklar depresif olabilir mi?

Evet. Son yıllarda yapılan araştırmalara göre, küçük çocuklar depresyon yaşayabiliyor. Hatta depresyonda olan yetişkinler genellikle çocukluklarından beri bu şekilde hissettiklerini söylüyorlar. Depresyonun ilk adımlarının erken çocuklukta atıldığı düşünülmekte. Depresyon, küçük çocuklarda pek sık görülmüyor fakat hiç görülmüyor değil.

Yetişkin depresyon belirtilerinin ne olduğu halk tarafından bilinmekte ama küçük çocuklarda ne gibi belirtiler gösterebilir?

Bilindiği gibi; çocuklar tıpkı yetişkinler gibi heyecan, hayal kırıklığı ve mutsuzluk tarzı günlük duyguları yaşarlar. İçine kapanık olmak, yorgun hissetmek veya sadece bunalmış olma durumu, küçük çocukların yaşadıkları hislerdir. Depresyon “normal” üzüntüden farklıdır, Profesyonel yardımla çok ilerleme kat eden ciddi bir hastalıktır.

Küçük çocuklarda sık görülen depresyon işaretleri:

• Oyun oynamak gibi daha önce sevilen aktivitelere karşı ilgisizlik
  • Sosyalleşme zorlukları –insanlarla iletişimden kaçınma
  • Duygu durumunun çökkün olması ve sürekli ağlama
  • Küçük şeyler üzerinden bile aşırı duygusal dalgalanmalar, öfkeli ya da histerik patlamalar
  • Daha erken yaşlardaki alışkanlıkların bozulması, örneğin tuvalet eğitimi
  • Çoğu zaman hoşnutsuzluk hissedilmesi
  • Fiziksel ağrı ve şikayetlerin olması, örneğin karın ağrısı
  • Boğuk ve mutsuz hissetme
  • Şiddet veya ölüm çevresinde senaryolar düzenlemek

Ergen veya çocukların çocuk depresyonu yaşayıp yaşamadığını bilmek gerçekten zordur. Psikologların  deneyimlerine göre ebeveynlerin çocuk depresyonu konusundaki içgüdüleri çoğu zaman doğru değildir.

Erken teşhis anahtardır

Çocuğunuzun duygusal olarak zorlandığını ve depresyonda olduğunu düşünüyorsanız, geç olmadan psikolog veya pedagoglarla görüşün. Yardıma erken başlamak belirtilerin ortadan kalkması açısından anahtardır.

Araştırmalar, erken teşhisli tedavinin, çocuğunuzun çocuk depresyonu yaşamasından kurtarabileceği; mutlu ve tatmin edici bir hayat sürmeye devam edebileceği doğru tedaviyle, çocuğun daha sonra yaşamında başka sorun yaşamaması ihtimalini artırabileceğini göstermiştir.

Dikkat edilmesi gereken diğer noktalar ise; daha önce hoşlandığı şeyleri yapmaya dair isteğinin belirgin şekilde kaybolması, gelişimsel sürece bağlı kazanılan yetilerin kaybolması, umutsuzluk, çaresizlik ve mutsuzluk gibi duyguların ön plana çıkması, bunların beraberinde gelen ağlama krizleri, nedeni bilinmeyen öfkelenme ve etrafa zarar verme isteğidir.

Ne yapmalıyım?

Çocuğunuzun, yukarıda listelenen depresyon belirtilerinin bazılarını iki hafta veya daha fazla, farklı ortamlarda ve farklı kişilerle yaşadığını fark ettiyseniz, bir profesyonelle konuşmanız yararlı olabilir.