Depresyon Çeşitleri nelerdir?

Depresyon, çeşitli semptomlarla kendini gösteren, karmaşık bir hastalıktır. Her depresyon türü farklı şekillerde yaşanır bu nedenle her psikolog hastalığa karşı bir tedavi programı düzenlemesi için yaşanılan depresyonun depresyon çeşitleri arasından hangisi olduğunu bilmesi gerekir. Sosyal medya bile depresyona sürükleyebilmektedir, uzmanlar sosyal medya ile depresyon arasında ilişki bulmuşlardır.

Burada belirtilen depresyon çeşitleri sizin kendinize tanı koymanız için yeterli olmamaktadır. Psikologdan yardım almanız her zaman en iyi seçenektir.

İşte depresyon çeşitleri:

Majör depresif bozukluk

Yemek yemek, uyumak, iş yerinde-okulda zorluk yaşamak veya arkadaşlarınızla ve ailenizle olmak gibi günlük normal hareketlerinizi yapmakta zorlanırsınız ve umutsuzluk duygusunu sürekli içinizde hissedersiniz.

Majör depresyondan muzdarip olan bireyler belirli bir neden olmadan ağlayabilir, uyumakta bile inanılmaz derecede zorlanabilirler. Daha iyi hissetmek için alkol veya uyuşturucuya sarılabilirler. Bu depresyon dönemi birkaç hafta sürebilir veya kronik hal almışsa birkaç yıl sürebilir.

Mevsimsel afektif bozukluk

Bu durum kış aylarında yaşadığımız düşük ışık seviyeleri ile ortaya çıkmaktadır. Psikologlar düşük ışık seviyelerinin, beyin aktivitesini etkilediği ve bunun can sıkıntısı, motivasyon eksikliği ve sinirlilik gibi semptomlara yol açtığını düşünüyorlar. Işık tedavisi bu depresyon türüne iyi gelebilir.

Kaygı ve Depresyon

Kaygı ve depresyon çok yaygın görülür. Genellikle ikisi arasında bir ilişki vardır; kaygı çeken insanlar duygusal olarak kötü hissedebilirler ve gelecekte depresyona girecekleri konusunda endişelenebilirler. Aynı şekilde, depresyonu olan insanlar geleceğe karşı korku duyabilirler ve bu korkunun getirdiği zorluklarla nasıl baş edebilecekleri düşüncesi kaygı bozukluğuna yol açabilir.

İki durumla da nasıl başa çıkacağını bilen, deneyimli bir psikolog tarafından doğru tanı konması iyileşmenin ilk adımıdır. Kaygı ve depresyon çok yaygın görülmekle birlikte, tedavi etmesi zordur çünkü her iki semptom grubunu da tedavi etmeniz gerekir.

Distimik / Hafif depresyon

Daha az şiddetli bir depresyon türü olan hafif depresyon belirtileri, kronik biçiminde birkaç yıl sürebilen kötü ruh halini içerir. Depresif hisseden kişilerin ruh halleri kısa süreli iyileşebilir, ancak bunlar genellikle birkaç haftadan fazla sürmez. ‘Hafif’ kelimesi yanıltıcıdır; kronik mutsuzluk hissi, enerji ve hüzün eksikliği olan herkes için kötüye doğru yol alabilir ve kişinin yaşamı üzerinde ciddi bir etkisi olabilir. Tedavi edilmemiş veya tedavisi yarıda kesilmiş bütün hafif depresyon hastaların % 90’ında majör depresyon gelişebilir.

Doğum sonrası depresyonu

Bu durum çok ciddidir, doğum yapan kadın ve onun ailesi arasında çok büyük etkilere sebep olabilir. Yeni bir bebekle başa çıkmak çok zor ve yorucu olabilir, ancak anne depresyondayken bu hislerle baş etmesi çok zor olabilir. Etkili tedavi seçenekleri mevcuttur, ilk adım erkenden ulaşılmasıdır.

Bipolar kişilik bozukluğu

Depresyon çeşitleri arasında yaşamın en zor olduğu türlerden biri olan bipolar bozukluk, kişilerin düşük ve yüksek ruh halinde sürekli gidip gelmeleriyle kendini gösteren ciddi bir hastalıktır. İki kutuplu durumun çeşitli türleri vardır; ruh hali süresi ve şiddeti her birey için farklı olabilir. Psikiyatr ve psikolog beraber çalışmasından doğan çok etkili bazı tedavi seçenekleri vardır.