Panik Atak Nedir? Panik Atak Belirtileri

Panik atak nedir?

En basit tanımıyla panik ataklar bir tür korku yanıtıdır. Vücudumuz; strese, tehlikeye ve heyecana tepki verir. Panik atak geçiren kişi aslında heyecana verilen tepkilerini abartılı bir şekilde göstermektedir. Panik atak belirtileri ve semptomları aniden gelişir ve genellikle 10 dakika içinde zirveye ulaşır. Ataklar çok nadiren bir saatten fazla sürerler, en çok 20-30 dakika içinde sona erer. Panik ataklar herhangi bir zaman her yerde olabilir. Dışarıda eğlenirken, araç sürerken, iş yerinde ve hatta kanepenizde oturup kitap okurken bile panik atak geçirebilirsiniz.

Panik atak; ani ve nedeni açıklanamayan belirtiler nöbetinin mevcut olduğu bozukluktur.

Panik atak belirtileri;

-Nefes almada güçlük

-Terleme

-Kalp çarpıntısı

-Titreme

-Göğüs ağrısı

-Aşırı korku

-Boğulma hissi

-Korkunç bir şey olacakmış hissi

-Mide bulantısı

-Ölüm korkusu

-Baş dönmesi

-Kontrolü kaybetme korkusu

-Kendini ortama yabancı hissetme

-Delirme korkusu

Panik nöbetler çok sık ortaya çıkabilir, bazen haftada bir ya da daha sık olabilir. Genellikle 10 dakika içerisinde en yoğun belirtiler ortaya çıkar ancak saatlerce de sürebilir. Kişide gelecek nöbetlerle ilgili endişe ortaya çıkar. Çoğunlukla bu nöbetler sırasında hastanelerin acil servislerine başvurulur. Hatta acil servislere başvurmanın hatrı sayılır bir oranı panik atak sebebiyledir.

-Kadınlarda erkeklere oranla daha yüksektir.

-Genellikle erken yetişkinlik döneminde (20-40 yaş) ortaya çıkar.

Tanı ne kadar çabuk konur ve tedavi başlarsa, semptomlarla başa çıkmayı, panik bozukluğuyla hayatını daha kolay ve sorunsuz bir şekilde sürdürmeyi başarabilirler.